תמונה: depositphotos

שם המחבר: מערכת

על מנת לאבחן בצורה רשמית הפרעת קשב וריכוז, יהיה עליכם להגיע לאבחון המתבצע על ידי איש מקצוע מוסמך. איך אבחון שכזה עובד? ישנם תשעה סימפטומים שכל אחד מהם יכול להעיד על הפרעת קשב וריכוז – Add או Adhd. כל סימפטום בנפרד אינו בהכרח מעיד על ההפרעה, אלא אך ורק צירופם של לפחות שישה סימפטומים שונים. אם כהורים אתם מבחינים באחד מהסיפטומים הבאים, כדאי לפנות לאבחון לקבלת חוות דעת:

חוסר עניין מוחלט בשיעורי הבית

סימפטום נוסף שיכול להעיר את תשומת לבכם הוא במקרים בהם באופן קבוע ילדכם לא אוהב להכין שיעורי בית וגם לא מכין אותם. מובן כי מפעם לפעם הילדים מביעים התנגדות להכנת שיעורים, אך במקרים בהם הילדים סובלים מהפרעת הקשב הרי שמדובר על מגמה שלטת שבאה לידי ביטוי בכך שהילד אף פעם לא מוכן להתמיד במטלותיו.

אתם פונים אליו, הוא לא מקשיב

הפרעת קשב וריכוז יכולה להתבטא באופן כזה שאתם פונים אל ילדכם על מנת לקבל את תשומת לבו, אך הוא אינו משיב לכם – לא כי הוא לא רוצה, כי הוא לא מקשיב. התחושה המתקבלת היא כאילו וילדכם לא נמצא אתכם באותו החלל ונדמה כאילו והוא מרחף בעולמות מקבילים. תחושת ה"ריחוף" המון פעמים מעידה על הפרעת הקשב.

גירויים חיצוניים מפריעים לו

לא תמיד קל להתרכז, אך הילדים הסובלים מהפרעת הקשב והריכוז מתקשים עוד יותר להתרכז. הקושי בריכוז בא לידי ביטוי בכך שיכולה להיות סיטואציה שהם התחילו בה מרוכזים, כמו בשיעור בכיתה למשל. הריכוז שלהם יכול להיקטע מיד עם הופעתו של גירוי חיצוני – החל מנביחה של כלב, דרך קול שהטריד את שלוותם ועד גירוד ברגל.

קושי ברצף ובניהול משימות

במסגרות החינוכיות וגם בבית, לא אחת הילדים מקבלים משימות: החל ממשימות בכיתה, משימות בדמות הכנת שיעורי בית ומשימות מההורים הקשורות בניהול הבית כמו סידור החדר. ילדים המאובחנים כסובלים מהפרעה מסוג הפרעת קשב וריכוז, לא מצליחים אף פעם להתמיד במשימות שלהם. בעת שהמשימה מתחילה, דעתו של הילד מוסחת אל גירויים אחרים.