דור לוין וליאור לירן. מנכ"לים משותפים אנפה גרופ. צילום: חן ברקוביץ

ההצעה הזוכה במרכז רמ"י, בשיתוף החברות מותג עירוני וגל ים, משקפת עלות של כ-1.450 מיליון שקל קרקע ליחידה.

חברת אנפה, העוסקת ביזמות נדל"ן ובניהול והשבחה של פרויקטי נדל"ן למגורים, זכתה במכרז רשות מקרקעי ישראל לבניית 20 יחידות דיור צמודות קרקע ביישוב כפר יעבץ, מושב דתי-לאומי בתחום המועצה האזורית לב השרון.

ההצעה הזוכה, בשיתוף החברות מותג עירוני וגל ים, היתה במחיר של 29.176 מיליון שקל, המשקפת עלות של כ-1.450 מיליון שקל קרקע ליחידה. ההצעה גברה על 11 הצעות אחרות שהוגשו במכרז. במתחם אחר באותו מכרז זכתה קבוצת מציעים בזכות לבנייה של 18 דירות צמודות קרקע בסכום כולל של 31.13 מיליון שקל.

המכרז היה במסגרת הרחבה בשטח של כ-62 דונם של היישוב כפר יעבץ שסמוך לתל מונד, שבה תיבנה שכונה חדשה עם 99 יחידות דיור בהתאם לתמ"א 35. הפיתוח באזור הסתיים, ובקרוב חברת אודור (א.דורי לשעבר) תקים שם 38 יח"ד צמודי קרקע בקרקעות שבהן זכתה במכרז בשנת 2021.

המגרשים הנוכחיים ממוקמים במרכז הישוב, כאשר מדרום וממערב לשכונה ישנם פרדסים ושטחים פתוחים, מצפון מבני חקלאות, וממזרח אזור מגורים ותיק של היישוב. אנפה ושותפיה זכו במגרש בקו אחרון לשדות הפתוחים, ולפי התב"ע החלה (צש/ 18/21/5), על מגרש זה ניתן לבנות יחידות דיור דו משפחתיות בשטח של כ-305 מ"ר עיקרי, בתוספת ממ"ד בשטח של כ-12 מ"ר. בכוונת אנפה לפעול לגיבוש תכנון לקרקע, לבנות את יחידות הדיור ולמכור אותן.

 

לדברי דור לוין, בעלים ומנכ"ל משותף של חברת אנפה, "אנו שמחים על הזכייה במכרז ובכוונתנו לתכנן ולבנות פרויקט מותאם לקהל היעד מהאוכלוסיה הדתית-לאומית. ביצענו ניתוח מעמיק של מכרזי רמ"י בשנים האחרונות וכן את העדפות המגורים של הציבור בתחומי הפעילות שלנו, ומצאנו שקיים ביקוש גבוה ליחידות דיור צמודות קרקע שנבנות בהרחבות של יישובים, שבמסגרתן נבנות שכונות חדשות ואטרקטיביות. כפר יעבץ הוא אזור ביקוש שכזה, השכונה החדשה והפרויקט יתנו מענה למשפחות המחפשות מגורים ביישוב קהילתי וכפרי במרכז הארץ, עם שירותים עירוניים מקיפים".

כפר יעבץ הינו ישוב דתי שהוקם בשנת 1932 ונקרא על שם זאב יעבץ – סופר, היסטוריון ומחנך, מייסד התנועה המזרחית העולמית. שטח הישוב – כ-3,800 דונם והוא מונה כ-600 תושבים. עיקר אוכלוסיית היישוב מורכבת ממשפחות עולים מתימן. רוב האוכלוסיה ביישוב הינה דתית לאומית. הישוב ממוקם בין כביש 6 לכביש 4 עם נגישות מצוינת למרכז ולצפון המדינה. כ-20 דק' מרעננה, כפר סבא, נתניה והוד השרון.

ביישוב קיימים כיום 2 גני ילדים; מועדון תושבים שבו מועברים חוגים, הרצאות וסדנאות; מועדון תרבות של מפעל הפיס שבו מתקיימים אירועים והופעות; מרכז ללימודי מוזיקה; ספריה; שלושה בתי כנסת; מבנה דואר וצרכניה. בשכונה החדשה מתוכננים עוד מבני חינוך, שטח ציבורי פתוח ושימור אתר ארכיאולוגי קיים שישמש כטיילת ציבורית.