טרנד הטבעונות הולך ומתחזק בתקופה האחרונה והרבה משפיענים החלו להכריז שהם עברו לתזונה טבעונית. נובאק ג'וקוביץ הטניסאי הוא האחרון שמייצג את הטבעונים וגם הרבה סלבים וחברי כנסת בהווה או בעבר שבכל ראיון מדגישים שהם טבעוניים שלא לדבר על טל גבע שהפכה ליועצת של בני הזוג נתניהו בתחום.

מהי בעצם טבעונות ?
טבעונות היא הימנעות ממזון שמקורו מן החי ועל ידי כך מניעת פגיעה בבעלי חיים. הטבעונים מאמינים שמזון מן החי לא בריא לגוף.

אך האם טבעונות בריאה לגוף האדם המערבי ? ראשית שמענו כבר על אוכלוסיות בהודו שלא אוכלות בשר והן למעשה צמחוניות. באוכלוסיות אלו אין סרטן. אבל, חשוב להבין שמדובר על קהילות הקיימות כבר מאות שנים וכנראה הגוף שלהם שונה ויודע להסתדר ללא שומן רווי.

המסקנה של תזונה שונה לכל גוף גם מתחזקת בטיעון זה שכן כל גוף לגופו. למשל, תימנים אוכלים הרבה בצק בתצורת ג'חנון והגוף שלהם יודע לפרק את הסוכר הזה.

אבל אדם מערבי ממוצע אשר ניזון מתזונה מערבית, רוב הסיכויים שהוא מסכן את עצמו והא נמצא במצב קדם סכרת. על כך נסביר בחלק הבא .

למעשה, התזונה המערבית המקובלת כיום היא למעשה 80%-90% טבעונית מכיוון שבנאדם ממוצע בוקשי אוכל שומן רווי מן החי. אדם ממוצע אוכל אולי פעם בשבוע בשר בקר ובשר עוף, ועקב הטרנד לכאורה של מזון בריא אנשים אוכלים הרבה סלטים, אוכל תאילנדי / סיני  אשר רווי בסוכרים וסויה וחלבונים מן הצומח. ולכן אדם עם תזונה מלאה בפחמימות  ומעט בשר, ביצים וגבינות מסכן את עצמו  בבעיות עיכול, בסוכר גבוה וסכנה לסכרת בגיל מאוחר יותר. אם נהיה קיצוניים יותר אזי טבעונות, טבעונאות/80 10 10, קטוגני טבעוניאו כל סוג אחר יביא למחלות גם בגלל החוסר בחלבון וויטמינים מסיסים בשומן וגם בגלל עומס האנטינוטריאנטים.

"ללא פחמימות = אין פרמנטציה (תסיסה) = אין דיסביוסיס (דלקות מעיים) דר.טד ניימן"

מתוך עמוד מטבעוני לקרניבורי.

 

*אין האמור מהווה ייעוץ רפואי