תמונה: depositphotos

עדכונים שוטפים על התרסקות מטוס הבואינג 737 מקס של אתיופיאן אירליינס.

בסיום תהליך החקירה ועם מציאת הקופסאות השחורות נדע מעל כל ספק מה אירע בתאונה  הזו ואולי אף מה אירע בתאונה באינדונזיה לפני 5 חודשים.

נשאלת השאלה מדוע טייס שחווה בעיה עם הטייס האוטומאטי לא מנתק אותו במיידי. אז כנראה שהיה כשל והניתוק של הטייס האוטואטי הוא לא מוחלט. אבל כאמור נחכה לממצאי החקירה הרשמיים. בינתיים אנחנו מרכזים עבורכם עדכונים מרחבי העולם ומישראל

דווח הבוקר בכאן רשת ב’ בתוכנית של דובי גילה. רוטר.

לדגם החדש 737 MAX יש מנועים כבדים יותר מלדגם הישן. בגלל זה המטוס תוכנן מחדש. מהנדסי התעופה קירבו את המנוע יותר קרוב לגוף המטוס. השינוי הזה מחייב שינוי באופן ההמראה. מטוס ממריא בזכות העילוי הסילוני. האויר שהמנוע הסילוני דוחף גורם למטוס לגלוש על זרם הסילון. אם המטוס לא מתנהל נכון ובאופן שונה ממטוס אחר בהמראה ,הוא יאבד את העילוי ויזדקר,הוא יהיה יותר מידי לכיוון השמים ואז יצנח כמו אבן. התוכנה של המטוס פלוס חיישני מהירות ואחרים אמורים לבצע את ההמראה באופן אוטומטי… מסתבר שיש באגים בתוכנה ו/או ליקוי בחיישנים. במצב כזה טייס מיומן לוחץ על כפתור ניתוק הטייס האוטומטי ומטיס ידנית, לפי ,הרגש,הנסיון, מה שהוא רואה…. מסתבר שלחיצת הכפתור של ניתוק הטייס האוטומטי לא מנתק את המערכת של המראה אוטומטית. נדרשת פרוצדורה נוספת. הטייסים לא קיבלו שום הדרכה או אזהרה על כל זה וכשהתוכנה כשלה ,לא היה להם מושג מה קורה ומה צריך לעשות. לא יאומן !!!
בואינג, כיצרנית המטוס, נתנה אתמול הוראה לקרקע את כל המטוסים מהדגם הזה בכל העולם.

כתבות בנושא:

“אל תצלול!”: עדויות טייסי הבואינג 737 MAX שהזהירו כבר לפני חודשים. ווינט לכתבה המלאה
קנדה, ברזיל ופנמה מצטרפות לארה”ב: יקרקעו את מטוסי בואינג 737 מקס 8 מעריב . לכתבה המלאה
מה יקרה עכשיו ?  כלכליטס לכתבה המלאה
2 דקות לאחר ההמראה ביקש הטייס לחזור לשדה התעופה כך עולה מהאזנה להקלטה של השיחות המתוחות של הטייס עם מגדל הפיקוח באדיס אבבה.לכתבה
למה מומחי תעופה סבורים כי שני ההתרסקויות האחרונות שלל בואינג 737 הינן זהות . לקריאה המלאה
בואינג איבדה כ 25 מילארד דולר משווי השוק שלה לאחר התרסקות אתיופיאן לכתבה המלאה
שאלות קשות עולות בנוגע לבטיחות מערכות הטייס האוטומאטי     לקריאה

 

מערכת הטייס האוטומטי וההמראה האוטומטית קיבלה נתונים שגויים וגרמה למטוס לצלול. טייסים בעבר דיווחי כי היה עליהם לנתק גם את הטייס האוטומטי וגם את מערכת ההמראה האוטומטית כדי להיחלץ ממצב זה.