תמונה: אלקטרה לייף סטייל פארק הים נתניה

רשות מקרקעי ישראל הכריזה על זכייה במכרז הפומבי לרכישת זכויות חכירה של ששה מתחמים לבנייה רוויה בשכונת "שירת הים" בנתניה. המתחמים המצויים בקרקע הגובלת בחוף הים הדרומי של נתניה, בין דרך בן גוריון במזרח לחוף הים במערב, מתקשרים לתכנית הרובע "שירת הים". שטח התכנית בנתניה מתפרש על שטח של כ-755 דונם.

תוכנית הרובע מתמקדת ביצירת מרחב דיור עם שימושים נוספים, כמו בתי מלון, מבני ציבור, מסחר משולב בשטח פתוח-רמפה, מסחר, תשתית דרכים, שטח ציבורי פתוח שימור, פארק החוף, טיילת, כיכר וחוף ים. התוכנית גם מתקשרת ומשמרת את שמורת אירוס הארגמן וכוללת בניית מרכז מבקרים וציר ירוק בשם "ואדיון", אשר יורד מאגם החורף לים תת כבישים ומאפשר מבט משדרות בן גוריון לים. קטע ירוק נוסף הוא טיילת באורך כ-700 מטרים עם פעילות עירונית ותיירותית, מסחר תיירותי וגן ציבורי חוף ים רחב ואיכותי.

התוכנית כוללת גם מערכת שבילי הולכי רגל מהעיר לחוף הים, שלושה בתי מלון מדורגים עם חצר פתוחה לים, פיתוח על גגות וחנייה תת קרקעית. המגורים תוכננו בצורה שמאפשרת תצפית פתוחה לים.

מסגרת המכרז כללה קבלה של 45 הצעות, והמכרז עצמו נערך על לרכישת זכויות חכירה למשך זמן מוגבל בלבד

החברות הזוכות במכרז הם:

י.א. אלון בניה בע"מ', 'אחים אום חברה לעבודות בניין השקעות ופיתוח בע"מ', 'ציון בריגה הורייזן בע"מ', 'בנימין זיגדון יזמות נדל"ן ובנייה בע"מ', 'אסדן ישראל בע"מ, איי די ג'י גלובל בע"מ' ו-'אביב בשירת הים נתניה בע"מ'  הוכרזו כזוכים במכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה ל-6 מתחמים לבנייה רוויה למגורים (סה"כ כ- 749 יח"ד) בשכונת "שירת הים" בנתניה.